PG CLIL (Leuven) (24 sp.)

 

2024-2025

1) De cursisten beschikken minimum over een bachelordiploma.
2) De cursisten beschikken over een diploma lerarenopleiding of een bewijs van pedagogische bekwaamheid.
3) De cursisten beschikken over een vakbevoegdheid in een zaak- of praktijkvak.
4) De cursisten beschikken over een goede taalbeheersing in de door hen gekozen doeltaal (Nederlands als vreemde taal, Frans, Engels of Duits). Als minimum stellen we een B2-niveau volgens het Europees Referentiekader voorop.
Vermits de opleiding in verschillende talen wordt aangeboden, is voor de andere dan de eigen doeltaal een B1-niveau nodig voor de receptieve vaardigheden (nl. luister- en leesvaardigheid).

Verdere verduidelijking bij de toelatingsvoorwaarden:
2) bv. een diploma specifieke of geïntegreerde lerarenopleiding.

3) Het gaat hier over een vereist bekwaamheidsbewijs volgens de lijst gepubliceerd op de pagina Bekwaamheidsbewijzen voor het onderwijs - Gewoon secundair onderwijs.
Wie hieraan niet voldoet, kan een dossier indienen om eerder of elders verworven competenties (EVC) aan te tonen. Er moet minimum voldaan zijn aan de voldoende geachte bekwaamheisbewijzen (volgens diezelfde website).

4) De cursisten leggen evaluatie af in de door hen gekozen doeltaal. Een cursus die bv. in het Frans wordt onderwezen, mag in het Engels, Duits of Nederlands geëvalueerd worden.

Ervaring als leerkracht is een pluspunt, maar niet noodzakelijk.

2023-2024

1) De cursisten beschikken minimum over een bachelordiploma.
2) De cursisten beschikken over een diploma lerarenopleiding of een bewijs van pedagogische bekwaamheid.
3) De cursisten beschikken over een vakbevoegdheid in een zaak- of praktijkvak.
4) De cursisten beschikken over een goede taalbeheersing in de door hen gekozen doeltaal (Nederlands als vreemde taal, Frans, Engels of Duits). Als minimum stellen we een B2-niveau volgens het Europees Referentiekader voorop.
Vermits de opleiding in verschillende talen wordt aangeboden, is voor de andere dan de eigen doeltaal een B1-niveau nodig voor de receptieve vaardigheden (nl. luister- en leesvaardigheid).

Verdere verduidelijking bij de toelatingsvoorwaarden:
2) bv. een diploma specifieke of geïntegreerde lerarenopleiding.

3) Het gaat hier over een vereist bekwaamheidsbewijs volgens de lijst gepubliceerd op de pagina Bekwaamheidsbewijzen voor het onderwijs - Gewoon secundair onderwijs.
Wie hieraan niet voldoet, kan een dossier indienen om eerder of elders verworven competenties (EVC) aan te tonen. Er moet minimum voldaan zijn aan de voldoende geachte bekwaamheisbewijzen (volgens diezelfde website).

4) De cursisten leggen evaluatie af in de door hen gekozen doeltaal. Een cursus die bv. in het Frans wordt onderwezen, mag in het Engels, Duits of Nederlands geëvalueerd worden.

Ervaring als leerkracht is een pluspunt, maar niet noodzakelijk.