Language III (B-UCLL-MSJ21A)
Doelstellingen
2. De leraar heeft inhoudelijke en vakdidactische expertise
OLR 2.1 De MOVE-leraar ontwerpt krachtige en stimulerende leeromgevingen. (DLR 1)
- Geeft vanuit een foutenanalyse gepaste feedback om het leerproces bij te sturen
- Legt de leerinhoud op een heldere manier uit
OLR 2.2 De MOVE-leraar bezit een brede basiskennis waarin domeinspecifieke, vakinhoudelijke en vakdidactische elementen elkaar ontmoeten. Hij beheerst, verbreedt, verdiept en actualiseert zijn expertise. (DLR 3)
- Heeft een brede kennisbasis; kent diepgaand begrippen, concepten en principes
- Actualiseert de eigen expertise
5. De leraar beheerst communicatieve vaardigheden en geeft taalontwikkelend les
OLR 5.2 De MOVE-leraar gebruikt een correcte, gepaste en uitdagende taal die de lerenden ondersteunt en aanmoedigt in hun leren. (DLR 3)
- Kan de leerinhoud op een heldere manier uitleggen
- Biedt een uitdagende en rijke taal aan
Begintermen
- Competenties van Engels Language I en II.
- Interesse tonen voor de Engelse taal in al haar varianten en voor de cultuur van naties waar het Engels een belangrijke rol speelt.
- Bereid zijn in het Engels te communiceren met de vaklectoren en medestudenten.
- Bereid zijn te werken aan de beheersing van de Engelse taal zowel tijdens contacturen als op zelfstandige basis.
- Grondige kennis van het Nederlands om de typische struikelblokken voor Nederlandstalige leerlingen te anticiperen.
Plaats in het onderwijsaanbod
- EBA Secundair onderwijs, extra lesbevoegdheid (Leuven) (Engels) 180 sp.
- EBA Secundair onderwijs (Leuven) (Engels) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
6 sp. Language III (B-UCLL-MSJ21a)
Inhoud
Woordenschat
Zelfstudiepakket: zie studiemateriaal
De woordvelden die de studenten zelfstandig dienen door te nemen worden bij het begin van het opleidingsonderdeel gecommuniceerd.
Grammatica: theorie en oefeningen
De grammatica wordt concentrisch opgebouwd met voortdurende verwijzingen naar aan te brengen leerinhouden en werkvormen in het SO.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Relative clauses and relative pronouns
- Modal auxiliaries
- Passive voice
- Conditionals
- Conjunctions
- Parts of speech
Aanvullend kunnen ook de volgende onderwerpen aan bod komen:
- Indirect speech
- Prepositions
- Punctuation
Studiemateriaal
Studiemateriaal Woordenschat
- Oxford Advanced Learner's Dictionary (with 1 year's access to both Premium Online and App), 10th edition, 2020. (ISBN 978-0-19-479848-8) (Studenten kunnen dit boek aankopen, of raadplegen de online versie via https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/.)
- Cursus Vocabulary van de lector, aangeboden via Toledo-Ultra.
- Via Toledo-Ultra krijgen de studenten extra oefeningen en activiteiten aangeboden, waarin bepaalde aspecten van de zelfstandig verwerkte woordvelden verder ingeoefend en uitgediept worden.
Studiemateriaal Grammatica
- theorie (PPTs) en oefeningen (cursus Grammar van de lector) aangeboden via Toledo-Ultra.
- Oxford Advanced Learner's Dictionary (with 1 year's access to both Premium Online and App), 10th edition, 2020. (ISBN 978-0-19-479848-8) (Studenten kunnen dit boek aankopen, of raadplegen de online versie via https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/.)
- Eastwood, John. Oxford Learner's Grammar. Grammar Finder. Oxford University Press. (ISBN 978-0-19-437597-9) (naslagwerk; studenten zijn niet verplicht dit boek aan te kopen.)
Studiemateriaal wordt ter beschikking gesteld en/of weergegeven via Toledo-Ultra, onder de rubriek “Organisatie”.
Studiekosten
- Cursussen en handboeken:
- De cursussen en het studiemateriaal worden beschikbaar gesteld via Toledo-Ultra. Studenten zijn verplicht de cursussen (+/- 130 blz.) af te drukken en mee te brengen naar de contactmomenten.
- Oxford Advanced Learner's Dictionary (with 1 year's access to both Premium Online and App), 10th edition, 2020. (ISBN 978-0-19-479848-8) (Studenten kunnen dit boek aankopen, of raadplegen de online versie via https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/.)
- Didactisch materiaal gebruikt tijdens de lessen: digitaal ter beschikking
- Didactisch materiaal voor persoonlijk gebruik: digitaal ter beschikking
- Laptop: Ja
- Groepswerken: n.v.t.
- Activiteiten, studiebezoeken, uitstappen: Potluck op de OD-dag: studenten brengen geheel vrijwillig iets van eten/drinken mee. Ze hebben zelf de keuze in wat ze meebrengen.
Wie zich inschrijft voor een OPO verbindt zich ertoe om de kosten die verbonden zijn aan het OPO te dragen: bijkomende informatie over studiekosten wordt gecommuniceerd door de verantwoordelijke lector.
Toelichting onderwijstaal
De lessen worden in het Engels gegeven.
Toelichting werkvorm
Vooral onderwijsleergesprek, pair work en ook parallel of complementair groepswerk en rollenspel komen aan bod.
Voor woordenschat neemt de student de stof zelfstandig door.
Voor grammatica kan aan de student gevraagd worden oefeningen zelfstandig voor te bereiden, voor- of nadat de theorie tijdens de contacturen besproken wordt/werd.
De communicatie over de planning en voor te bereiden stof/oefeningen gebeurt tijdens de contacturen of via Toledo.
Via Toledo kunnen ook links naar eventuele extra oefeningen doorgegeven worden.
Voor het gebruik van GEN-AI wordt het beleidskader van UCLL gevolgd. De concrete modaliteiten worden per evaluatie-opdracht gespecifieerd.
Evaluatieactiviteiten
Language III (B-UCLL-M80157)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij overmacht of onverwachte omstandigheden kan afgeweken worden van deze evaluatierichtlijnen. De aangepaste informatie wordt in dat geval gecommuniceerd via de Toledo-cursussen.
Examen tijdens de examenperiode
Schriftelijk examen
- Grammatica
12/20
Voor grammatica moet de student minstens 75% behalen om voor dat onderdeel te slagen.
- Woordenschat
8/20
Het niet deelnemen aan het schriftelijk examen leidt tot een NA voor het opleidingsonderdeel.
Voor het gebruik van GEN-AI wordt het beleidskader van UCLL gevolgd. De concrete modaliteiten worden per evaluatie-opdracht gespecifieerd.
TWEEDE EXAMENKANS
2de examenkans: zelfde modaliteit als 1ste examenkans
Toelichting bij herkansen
Bij overmacht of onverwachte omstandigheden kan afgeweken worden van deze evaluatierichtlijnen. De aangepaste informatie wordt in dat geval gecommuniceerd via de Toledo-cursussen.
HERKANSING
Ja, er is een 2de examenkans: zelfde modaliteit als 1ste examenkans.
EVALUATIEVORM
Schriftelijk examen
- Grammatica
12/20
Voor grammatica moet de student minstens 75% behalen om voor dat onderdeel te slagen.
- Woordenschat
8/20
Het niet deelnemen aan het schriftelijk examen leidt tot een NA voor het opleidingsonderdeel.
Voor het gebruik van GEN-AI wordt het beleidskader van UCLL gevolgd. De concrete modaliteiten worden per evaluatie-opdracht gespecifieerd.