Stage keuzetraject Doelgroepen (B-UCLL-MSS53A)

8 studiepuntenNederlandsBeide semestersBeide semestersUitgesloten voor examencontract
Sleurs Tine (coördinator) |  Sleurs Tine
POC PBA Secundair onderwijs (Leuven) 1

De student heeft een correcte beroepshouding (zie praktijkvenster BaSO derde opleidingsfase).

De volgende competenties worden vooropgesteld, deze zijn gebaseerd op de domeinspecifieke leerresultaten die we in de opleiding vertaald hebben naar opleidingsspecifieke leerresultaten.

C1: de leraar als inhoudelijk en vakdidactisch expert

C2: de leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen

C3: de leraar als opvoeder

C4: de leraar als organisator

C5: de leraar als innovator en onderzoeker

C6: de leraar als teamspeler

C7: de leraar als wereldburger

C8: de leraar als taalontwikkelend leraar en communicator

Voor het invullen van de beoogde niveaus/indicatoren per competentie verwijzen we naar het stagevademecum ( met praktijkvenster), de stagewijzer OF3 en de Toledo course MSS53A om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen en belangrijke berichtgeving i.v.m. stage.

Volgtijdelijkheid: de student moet geslaagd zijn voor praktijk LO OF2 (MSS32a)

Je moet voldoen aan een volgtijdelijkheidsvoorwaarde om dit opleidingsonderdeel te mogen opnemen. Volgtijdelijkheid kan STRENG of SOEPEL zijn of een GELIJKTIJDIGHEID inhouden. Ook kan een diplomaNIVEAU als voorwaarde gesteld zijn.
Verklaring:
STRENG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je geslaagd zijn voor of een tolerantie ingezet hebben voor de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt.
SOEPEL: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, gevolgd hebben.
GELIJKTIJDIG: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ook de opleidingsonderdelen waarvoor dit soort voorwaarde geldt, opnemen of al opgenomen hebben.
NIVEAU: Om dit opleidingsonderdeel op te nemen, moet je ten minste deze graad behaald hebben.


SOEPEL( MSS32A) EN SOEPEL( MSR25A )

Bovenstaande codes van opleidingsonderdelen stemmen overeen met onderstaande omschrijvingen van die opleidingsonderdelen:
MSS32A : Praktijk LO-BR OF2
MSR25A : Keuzetraject doelgroepen

Dit opleidingsonderdeel is niet tolereerbaar in de onderstaande opleiding(en):

Onderwijsleeractiviteiten

8 sp. Stage keuzetraject Doelgroepen (B-UCLL-MSS53a)

8 studiepuntenNederlandsWerkvorm: StageBeide semestersBeide semesters
Sleurs Tine
POC PBA Secundair onderwijs (Leuven) 1

De stage is enerzijds gericht organiseren en coördineren van sportieve evenementen voor specifieke doelgroepen op middelgrote schaal waarbij de “rol van organisator” het lokale niveau van de klas, school of de plaatselijke sportclub overstijgt.

Het tweede luik van de stage richt zich op een beleidsdomein of interne werking  van de stageorganisatie waarbij er geen sprake is van de organisatie van evenementen voor deelnemers.

Stageopdracht:

De concrete invulling van de stageopdracht wordt gedetailleerd besproken in de stagewijzer 'Stage keuzetraject doelgroepen'

Bij overmacht of onverwachte situaties kan afgeweken worden van de inhoud van de opdrachten. De aangepaste inhoud wordt in dit geval gecommuniceerd via Toledo

Studiekosten:

  • Cursussen en handboeken: De stagewijzer wordt digitaal via Toledo ter beschikking gesteld.
  • Didactisch materiaal gebruikt tijdens de lessen: n.v.t
  • Didactisch materiaal gebruikt voor persoonlijk gebruik: n.v.t
  • Laptop: ja
  • Groepswerken: n.v.t
  • Specifieke kledij: n.v.t
  • Activiteiten, studiebezoeken, uitstappen: n.v.t 

Wie zich inschrijft voor een opo verbindt zich ertoe om de kosten die verbonden zijn aan het opo te dragen: bijkomende informatie over studiekosten wordt gecommuniceerd door de verantwoordelijk lector. 

De concrete beschrijving van de opdrachten wordt via Toledo bij de start van het academiejaar gecommuniceerd. Tussentijdse evaluatiemomenten worden eveneens via Toledo meegedeeld.

Voor het gebruik van GEN-AI wordt het beleidskader van UCLL gevolgd. De concrete modaliteiten worden per evaluatie-opdracht gespecifieerd.

Bij overmacht of onverwachte situaties kan afgeweken worden van de inhoud van de opdrachten. De aangepaste inhoud wordt in dit geval gecommuniceerd via de Toledocursussen. 

Evaluatieactiviteiten

Stage keuzetraject Doelgroepen (B-UCLL-M81513)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Voor de stage:

Voor de start van de stage stelt de student een eerste maal zijn portfolio voor aan de stagebegeleider en stagecoördinator.  De score die de student krijgt op de tussentijdse voorstelling van het portfolio maakt deel uit van de evaluatie

Tijdens de stage:

Tijdens de stage wordt de student opgevolgd door de stagementor op de stageplaats en de stagebegeleider die door UCLL wordt toegewezen.  

De stagebegeleider en -mentor noteren hun bevindingen in het stageverslag.

 

Eindevaluatie

Na de stageperiode stelt de student het portfolio opnieuw voor aan de stagementor en de stagebegeleider en eventueel stagecoördinator. Hij toont wat hij tijdens de stage heeft gerealiseerd en kan antwoorden op kritische vragen van stagementor, -begeleider en -coördinator.

Het eindpunt van de stage is  gebaseerd op alle elementen van de tussentijdse evaluatie en de eindevaluatie en wordt door de stagecoördinator (of begeleider) in overleg met de mentor bepaald.

Voor het gebruik van GEN-AI wordt het beleidskader van UCLL gevolgd. De concrete modaliteiten worden per evaluatie-opdracht gespecifieerd.

Bij overmacht of onverwachte situaties kan afgeweken worden van de evaluatierichtlijnen. De aangepaste inhoud wordt in dit geval gecommuniceerd via de Toledocursussen. 

 

Er is geen tweede examenkans.

Voor 'stage keuzetraject doelgroepen' is geen herkansing mogelijk.