Dit is een voorlopige versie. Definitieve versie vanaf 15/07/2024.

Skills I (B-UCLL-MBS96A)

3 studiepuntenEngelsTweede semesterTweede semester
Achtergaele Mieke (coördinator) |  Achtergaele Mieke
POC PBA Secundair onderwijs (Leuven) 1

1. De leraar handelt vanuit een professionele houding

OLR 1.2 De MOVE-leraar neemt als professional verantwoordelijkheid op voor de relevante beroeps­gerelateerde taken. (DLR 4)

  • Leeft afspraken en regels correct na

 

OLR I.3 DE MOVE-leraar reflecteert systematisch, kritisch en met een open blik over het eigen functioneren en de klas- en schoolpraktijk en stuurt zijn handelen bij op basis van deze reflecties. (DLR 5)

  • Staat open voor feedback en past het eigen handelen daarop aan
  • Kijkt kritisch naar het eigen handelen en stuurt bij op basis van observatie, analyse en reflectie

5. De leraar beheerst

OLR 5.2 De MOVE-leraar gebruikt een correcte, gepaste en uitdagende taal die de lerenden ondersteunt en aanmoedigt in hun leren. (DLR 3)

  • Kan geschikt (talig) materiaal ontwikkelen/aanbieden
  • Biedt een uitdagende en rijke taal aan
  • Is expressief in taal en handelen.

OLR 5.3 De MOVE-leraar gaat adequaat en respectvol in interactie met leerlingen. (DLR 6)

  • Hanteert correcte mondelinge communicatie.
  • Hanteert correcte schriftelijke communicatie.
  • Gaat correct, verbindend en respectvol in interactie met leerlingen.

Competenties behaald binnen Culture I, Culture II en Language I en Language II

Andere:

  • interesse hebben in de Engelse taal en cultuur
  • bereid zijn in het Engels te communiceren met de vaklector en met de medestudenten. Antwoorden, reacties, opmerkingen, vragen… in het Engels formuleren.
  • bereid zijn te werken aan de beheersing van de Engelse taal zowel in klasverband als op zelfstandige basis.
  • vaardig omgaan met computer en met digitaal leerplatform.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. Skills I (B-UCLL-MBS96a)

3 studiepuntenEngelsWerkvorm: College-practicum-opdrachtTweede semesterTweede semester
Achtergaele Mieke
POC PBA Secundair onderwijs (Leuven) 1

Aan de hand van oefeningen op het gebied van de vaardigheden (meer bepaald reading, writing, listening en speaking) wordt de mondelinge en schiftelijke taalbeheersing van de studenten bestendigd en verbeterd. De studenten verwerven (verder) inzicht in en ervaren hoe de vaardigheden in vreemdetalenonderwijs aan bod kunnen komen. 

Aanwezigheid en actieve deelname tijdens de contacturen zijn verplicht gezien de opdrachten worden opgestart en uitgewerkt tijdens de contacturen.

Tekst-, audio- en beeldmateriaal wordt vooraf of tijdens de contacturen door de lector aan de studenten bezorgd. 

Voor individueel materiaal gebruikt om de taken uit te werken, zorgt de student.

Informatie over benodigd materiaal wordt ter beschikking gesteld op Toledo.

De lessen worden gegeven in het Engels.

Tijdens de lessen komen vooral onderwijsleergesprek, college-practicum, individueel werk, pair work en groepswerk aan bod.

Aanwezigheid en actieve deelname tijdens de contacturen zijn verplicht gezien de opdrachten worden opgestart en uitgewerkt tijdens de contacturen.

Evaluatieactiviteiten

Skills I (B-UCLL-M70501)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Ontwerp/Product, Presentatie
Leermateriaal : Geen

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

EVALUATIEVORM
- Paper / essay: in groep/individueel
- Presentatie / expositie / uiteenzetting: in groep/individueel

De opdrachten (inhoud, criteria, evaluatie, …) worden tijdens de eerste les van het opleidingsonderdeel grondig toegelicht en nadien op Toledo gepost.
Het opdrachtenpakket wordt in totaal op 60 punten gequoteerd en bestaat uit een opdrachtenportfolio waarin verschillende vaardigheden aan bod komen. Verplichtingen en keuzemogelijkheden met betrekking tot deze taken worden tijdens de eerste les duidelijk.

Opdrachten die (zonder attest, ingediend bij de studentendienst, of voorafgaande schriftelijke goedkeuring van de lector) laattijdig worden afgegeven en opdrachten waarin sprake is van plagiaat krijgen een nulscore.

Plagiaat is een vorm van examenfraude die erin bestaat dat het werk (ideeën, teksten, structuren, beelden, plannen, ...) van iemand anders zonder duidelijke of voldoende bronvermelding, in identieke vorm of licht gewijzigd, wordt overgenomen. Ook het kopiëren van eigen werk zonder voldoende bronvermelding wordt beschouwd als examenfraude. Plagiaat wordt bestraft met de sancties vermeld in het onderwijs- en examenreglement van de hogeschool.

Bij overmacht of onverwachte omstandigheden kan afgeweken worden van deze evaluatierichtlijnen. De aangepaste informatie wordt in dat geval gecommuniceerd via de Toledo-cursussen.

TWEEDE EXAMENKANS:
Tweede examenkans: ja, andere modaliteiten

Modaliteiten van herkansing worden grondig toegelicht tijdens het 1ste contactmoment en op Toledo geplaatst.

Enkel de groepstaak waarin gezamenlijk en met onderlinge feedback aan een taak gewerkt wordt, kan niet worden herkanst.

Opdrachten die (zonder attest, ingediend bij de studentendienst, of voorafgaande schriftelijke goedkeuring van de lector) laattijdig worden afgegeven en opdrachten waarin sprake is van plagiaat krijgen een nulscore.

Plagiaat is een vorm van examenfraude die erin bestaat dat het werk (ideeën, teksten, structuren, beelden, plannen, ...) van iemand anders zonder duidelijke of voldoende bronvermelding, in identieke vorm of licht gewijzigd, wordt overgenomen. Ook het kopiëren van eigen werk zonder voldoende bronvermelding wordt beschouwd als examenfraude. Plagiaat wordt bestraft met de sancties vermeld in het onderwijs- en examenreglement van de hogeschool.

Bij overmacht of onverwachte omstandigheden kan afgeweken worden van deze evaluatierichtlijnen. De aangepaste informatie wordt in dat geval gecommuniceerd via de Toledo-cursussen.