Skills I (B-UCLL-MBS96A)
Doelstellingen
1. De leraar handelt vanuit een professionele houding
OLR 1.2 De MOVE-leraar neemt als professional verantwoordelijkheid op voor de relevante beroepsgerelateerde taken. (DLR 4)
- Leeft afspraken en regels correct na
OLR I.3 DE MOVE-leraar reflecteert systematisch, kritisch en met een open blik over het eigen functioneren en de klas- en schoolpraktijk en stuurt zijn handelen bij op basis van deze reflecties. (DLR 5)
- Staat open voor feedback en past het eigen handelen daarop aan
- Kijkt kritisch naar het eigen handelen en stuurt bij op basis van observatie, analyse en reflectie
5. De leraar beheerst
OLR 5.2 De MOVE-leraar gebruikt een correcte, gepaste en uitdagende taal die de lerenden ondersteunt en aanmoedigt in hun leren. (DLR 3)
- Kan geschikt (talig) materiaal ontwikkelen/aanbieden
- Biedt een uitdagende en rijke taal aan
- Is expressief in taal en handelen.
OLR 5.3 De MOVE-leraar gaat adequaat en respectvol in interactie met leerlingen. (DLR 6)
- Hanteert correcte mondelinge communicatie.
- Hanteert correcte schriftelijke communicatie.
- Gaat correct, verbindend en respectvol in interactie met leerlingen.
Begintermen
Competenties behaald binnen Culture I, Culture II en Language I en Language II
Andere:
- interesse hebben in de Engelse taal en cultuur
- bereid zijn in het Engels te communiceren met de vaklector en met de medestudenten. Antwoorden, reacties, opmerkingen, vragen… in het Engels formuleren.
- bereid zijn te werken aan de beheersing van de Engelse taal zowel in klasverband als op zelfstandige basis.
- vaardig omgaan met computer en met digitaal leerplatform.
Plaats in het onderwijsaanbod
- EBA Secundair onderwijs, extra lesbevoegdheid (Leuven) (Engels) 180 sp.
- EBA Secundair onderwijs, fase 3 (Leuven) (Engels) 180 sp.
- EBA Secundair onderwijs (Leuven) (Engels) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. Skills I (B-UCLL-MBS96a)
Inhoud
Aan de hand van oefeningen op het gebied van de vaardigheden (meer bepaald reading, writing, listening en speaking) wordt de mondelinge en schiftelijke taalbeheersing van de studenten bestendigd en verbeterd. De studenten verwerven (verder) inzicht in en ervaren hoe de vaardigheden in vreemdetalenonderwijs aan bod kunnen komen.
Aanwezigheid en actieve deelname tijdens de contacturen zijn verplicht gezien de opdrachten worden opgestart en uitgewerkt tijdens de contacturen.
Studiemateriaal
Tekst-, audio- en beeldmateriaal wordt vooraf of tijdens de contacturen door de lector aan de studenten bezorgd.
Voor individueel materiaal gebruikt om de taken uit te werken, zorgt de student.
Informatie over benodigd materiaal wordt ter beschikking gesteld op Toledo.
Toelichting onderwijstaal
De lessen worden gegeven in het Engels.
Toelichting werkvorm
Tijdens de lessen komen vooral onderwijsleergesprek, college-practicum, individueel werk, pair work en groepswerk aan bod.
Aanwezigheid en actieve deelname tijdens de contacturen zijn verplicht gezien de opdrachten worden opgestart en uitgewerkt tijdens de contacturen.
Evaluatieactiviteiten
Skills I (B-UCLL-M70501)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
EVALUATIEVORM
- Paper / essay: in groep/individueel
- Presentatie / expositie / uiteenzetting: in groep/individueel
De opdrachten (inhoud, criteria, evaluatie, …) worden tijdens de eerste les van het opleidingsonderdeel grondig toegelicht en nadien op Toledo gepost.
Het opdrachtenpakket wordt in totaal op 60 punten gequoteerd en bestaat uit een opdrachtenportfolio waarin verschillende vaardigheden aan bod komen. Verplichtingen en keuzemogelijkheden met betrekking tot deze taken worden tijdens de eerste les duidelijk.
Opdrachten die (zonder attest, ingediend bij de studentendienst, of voorafgaande schriftelijke goedkeuring van de lector) laattijdig worden afgegeven en opdrachten waarin sprake is van plagiaat krijgen een nulscore.
Plagiaat is een vorm van examenfraude die erin bestaat dat het werk (ideeën, teksten, structuren, beelden, plannen, ...) van iemand anders zonder duidelijke of voldoende bronvermelding, in identieke vorm of licht gewijzigd, wordt overgenomen. Ook het kopiëren van eigen werk zonder voldoende bronvermelding wordt beschouwd als examenfraude. Plagiaat wordt bestraft met de sancties vermeld in het onderwijs- en examenreglement van de hogeschool.
Bij overmacht of onverwachte omstandigheden kan afgeweken worden van deze evaluatierichtlijnen. De aangepaste informatie wordt in dat geval gecommuniceerd via de Toledo-cursussen.
TWEEDE EXAMENKANS:
Tweede examenkans: ja, andere modaliteiten
Toelichting bij herkansen
Modaliteiten van herkansing worden grondig toegelicht tijdens het 1ste contactmoment en op Toledo geplaatst.
Enkel de groepstaak waarin gezamenlijk en met onderlinge feedback aan een taak gewerkt wordt, kan niet worden herkanst.
Opdrachten die (zonder attest, ingediend bij de studentendienst, of voorafgaande schriftelijke goedkeuring van de lector) laattijdig worden afgegeven en opdrachten waarin sprake is van plagiaat krijgen een nulscore.
Plagiaat is een vorm van examenfraude die erin bestaat dat het werk (ideeën, teksten, structuren, beelden, plannen, ...) van iemand anders zonder duidelijke of voldoende bronvermelding, in identieke vorm of licht gewijzigd, wordt overgenomen. Ook het kopiëren van eigen werk zonder voldoende bronvermelding wordt beschouwd als examenfraude. Plagiaat wordt bestraft met de sancties vermeld in het onderwijs- en examenreglement van de hogeschool.
Bij overmacht of onverwachte omstandigheden kan afgeweken worden van deze evaluatierichtlijnen. De aangepaste informatie wordt in dat geval gecommuniceerd via de Toledo-cursussen.